Nintendo World Championsh...

Tre nye Game Boy-titler l...

N-cast #218: Endelig tale...

Salgstal for perioden mar...

Nintendo Switch-efterføl...

Animal Well ude nu - se l...

Endless Ocean Luminous (S...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Luigi's Mansion 2

Fortnite

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad er det bedste 3DS-spil?

Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

1
1ups givet

Skrevet 30-04-2014 18:51

Og hvad gør det godt ifølge dig?

Jeg savner ordentligte diskussioner på siden, så fortæl gerne hvad dit yndlingsspil til 3DS er, hvorfor det er godt og hvad det eventuelt kunne gøre bedre.

Det gik lige op for mig at jeg ejer intet mindre end 19 retail-spil til 3DS. Det synes jeg er gået enormt stærkt. Jeg har, hvis jeg finder tid til det, tænkt mig at lave en lille liste over dem jeg bedst synes om og skrive lidt om hvorfor jeg kan lide dem.

Jeg tænkte dog først at jeg lige ville vægte interessen for emnet først. Det behøver ikke være nogle lange anmeldelser, bare nogle ord om de(t) spil, du synes bedst om.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 11-10-2016 18:19

Man kan sige, at Majora's Mask er lineært, men det er ikke så lineært efter hovedet. Man skal trods alt klare de fire templer i en sat rækkefølge, og man kan løse sidequests efter hvilke items, man har.

Men det kører ikke så lineært efter hovedet. Allerede starten er abstrakt bygget op.
Saml' en fe op og levér den til den opdelte fe, så du kan få opvækket dine magiske kræfter, skyd på ballonen, så du kan opfange den lille bombers opmærksomhed, bliv anerkendt blandt bombersne ved at fange fem bombers, få adgangskoden, gå op i udkigstårnet, og kik igennem teleskopet, observér månen og dens tårer, saml dens tåre op, giv den til en deku-salgsmand, så han kan forlade den gule blomst, vent til natten på tredje dag, og så fyr digselv op i tårnet ved hjælp af den gule blomst, da clock tower kun åbner dét tidspunkt, så du kan få din ocarina tilbage fra Skull kid, og først derfra starte din historie.

Majora's Mask har også en tre dages cyklus, hvor man kan genleve dagene, og lave alternative hændelser, der hver især giver én bestemt ting, der kun kan opnås på dén måde, men stadigvæk er abstrakt på en måde at en konkrettænkende hjerne ikke ligefrem har det nemmest med dét spil.

For eksempel indeholder Anja and Kafei sidequesten en del kryptiske ting, blandt andet fordi den er basereret på hændelser, der kun foregår ét bestemt tidspunkt de forskellige dage, og fordi du også er nødt til med vilje at fejle sidequesten for at få the postman's hat.

Ja, man kan sige, at det bare er en sidequest, men man er nødt til at have alle masker for at få fierce deity masken, der er en del af hovedplottet.


JOEP
JOEP

74725
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 11-10-2016 19:00

Okay. Det er ikke ligefrem lineært i konventionel forstand, men jeg forstår, hvad du mener. Du tænker mere på spildele, hvor der kun er én løsning, og hvor den så er lidt for enkel / oplagt, så der ikke er nogen udfordring i den, ikke sandt?


JOEP
JOEP

74725
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 11-10-2016 19:00

Okay. Det er ikke ligefrem lineært i konventionel forstand, men jeg forstår, hvad du mener. Du tænker mere på spildele, hvor der kun er én løsning, og hvor den så er lidt for enkel / oplagt, så der ikke er nogen udfordring i den, ikke sandt?


AND
AND

361
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 11-10-2016 19:49

Tror bare Mr. Sonic mener, at det er svært, fordi løsningen ikke er oplagt/åbenlys, men derimod kræver, at man tænker sig om en ekstra gang. Det handler vel egentlig bare om sværhedsgraden, aight?


AND
AND

361
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 11-10-2016 19:49

Tror bare Mr. Sonic mener, at det er svært, fordi løsningen ikke er oplagt/åbenlys, men derimod kræver, at man tænker sig om en ekstra gang. Det handler vel egentlig bare om sværhedsgraden, aight?


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 11-10-2016 20:04 - Redigeret 11-10-2016 20:06

Det er rigtigt, JOEP og AND. Jeg valgte bare et sært ordvalg.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 11-10-2016 20:04 - Redigeret 11-10-2016 20:06

Det er rigtigt, JOEP og AND. Jeg valgte bare et sært ordvalg.


stelzig
stelzig

4815
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 11-10-2016 22:28 - Redigeret 11-10-2016 22:31

Man kan vel godt argumentere for at en oplevelse er mindre lineær hvis måden/vejen man finder frem til løsningen er forskellig fra andres end hvis alt bliver løst på samme måde bare i forskellig rækkefølge. Forstår også godt tankegangen.

Det sagt så har jeg også sjældent et problem med linearitet i spil. Når jeg hører folk sige at et spil er godt/dårligt fordi det er lineært så regner jeg det ikke rigtig for noget jeg kan bruge til noget. Hvis noget har jeg en tendens til mere at frygte at de alt for åbne spil bliver kedelige.

Edit: ALBW er faktisk et af de få zeldaspil jeg aldrig blev færdig med (eller kom særlig langt i) så skal ikke kunne sige hvor godt "problemet" passer på netop det spil. Det siger nok sig selv nu at jeg heller ikke synes at det er det bedste 3ds spil Smiley


stelzig
stelzig

4815
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 11-10-2016 22:28 - Redigeret 11-10-2016 22:31

Man kan vel godt argumentere for at en oplevelse er mindre lineær hvis måden/vejen man finder frem til løsningen er forskellig fra andres end hvis alt bliver løst på samme måde bare i forskellig rækkefølge. Forstår også godt tankegangen.

Det sagt så har jeg også sjældent et problem med linearitet i spil. Når jeg hører folk sige at et spil er godt/dårligt fordi det er lineært så regner jeg det ikke rigtig for noget jeg kan bruge til noget. Hvis noget har jeg en tendens til mere at frygte at de alt for åbne spil bliver kedelige.

Edit: ALBW er faktisk et af de få zeldaspil jeg aldrig blev færdig med (eller kom særlig langt i) så skal ikke kunne sige hvor godt "problemet" passer på netop det spil. Det siger nok sig selv nu at jeg heller ikke synes at det er det bedste 3ds spil Smiley


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 12-10-2016 07:24

^Så er det fedt, at vi kan være enige Smiley Smiley Jeg skal også have fat i Tri-Force Heroes en dag Smiley


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 12-10-2016 07:24

^Så er det fedt, at vi kan være enige Smiley Smiley Jeg skal også have fat i Tri-Force Heroes en dag Smiley


AND
AND

361
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 12-10-2016 08:43

stelzig skrev:
Det sagt så har jeg også sjældent et problem med linearitet i spil. Når jeg hører folk sige at et spil er godt/dårligt fordi det er lineært så regner jeg det ikke rigtig for noget jeg kan bruge til noget.



Enig. Jeg synes dog tit at spil, som er helt uden valgfrihed - dvs. spil som hele tiden kræver én bestemt handling, uanset hvad du foretager dig - kommer til at virke som én lang instruktionsmanual: "gør A på X måde. Gør herefter B på Y måde." osv.