Skrevet 30-04-2014 18:51
Og hvad gør det godt ifølge dig?#31 - Skrevet 11-10-2016 18:19
Man kan sige, at Majora's Mask er lineært, men det er ikke så lineært efter hovedet. Man skal trods alt klare de fire templer i en sat rækkefølge, og man kan løse sidequests efter hvilke items, man har.#32 - Skrevet 11-10-2016 19:00
Okay. Det er ikke ligefrem lineært i konventionel forstand, men jeg forstår, hvad du mener. Du tænker mere på spildele, hvor der kun er én løsning, og hvor den så er lidt for enkel / oplagt, så der ikke er nogen udfordring i den, ikke sandt?#33 - Skrevet 11-10-2016 19:00
Okay. Det er ikke ligefrem lineært i konventionel forstand, men jeg forstår, hvad du mener. Du tænker mere på spildele, hvor der kun er én løsning, og hvor den så er lidt for enkel / oplagt, så der ikke er nogen udfordring i den, ikke sandt?#34 - Skrevet 11-10-2016 19:49
Tror bare Mr. Sonic mener, at det er svært, fordi løsningen ikke er oplagt/åbenlys, men derimod kræver, at man tænker sig om en ekstra gang. Det handler vel egentlig bare om sværhedsgraden, aight?#35 - Skrevet 11-10-2016 19:49
Tror bare Mr. Sonic mener, at det er svært, fordi løsningen ikke er oplagt/åbenlys, men derimod kræver, at man tænker sig om en ekstra gang. Det handler vel egentlig bare om sværhedsgraden, aight?#36 - Skrevet 11-10-2016 20:04 - Redigeret 11-10-2016 20:06
Det er rigtigt, JOEP og AND. Jeg valgte bare et sært ordvalg.#37 - Skrevet 11-10-2016 20:04 - Redigeret 11-10-2016 20:06
Det er rigtigt, JOEP og AND. Jeg valgte bare et sært ordvalg.#38 - Skrevet 11-10-2016 22:28 - Redigeret 11-10-2016 22:31
Man kan vel godt argumentere for at en oplevelse er mindre lineær hvis måden/vejen man finder frem til løsningen er forskellig fra andres end hvis alt bliver løst på samme måde bare i forskellig rækkefølge. Forstår også godt tankegangen.#39 - Skrevet 11-10-2016 22:28 - Redigeret 11-10-2016 22:31
Man kan vel godt argumentere for at en oplevelse er mindre lineær hvis måden/vejen man finder frem til løsningen er forskellig fra andres end hvis alt bliver løst på samme måde bare i forskellig rækkefølge. Forstår også godt tankegangen.#40 - Skrevet 12-10-2016 07:24
^Så er det fedt, at vi kan være enige Jeg skal også have fat i Tri-Force Heroes en dag#41 - Skrevet 12-10-2016 07:24
^Så er det fedt, at vi kan være enige Jeg skal også have fat i Tri-Force Heroes en dag#42 - Skrevet 12-10-2016 08:43
stelzig skrev:
Det sagt så har jeg også sjældent et problem med linearitet i spil. Når jeg hører folk sige at et spil er godt/dårligt fordi det er lineært så regner jeg det ikke rigtig for noget jeg kan bruge til noget.
Enig. Jeg synes dog tit at spil, som er helt uden valgfrihed - dvs. spil som hele tiden kræver én bestemt handling, uanset hvad du foretager dig - kommer til at virke som én lang instruktionsmanual: "gør A på X måde. Gør herefter B på Y måde." osv.