Skrevet af Lukas Skywalker - 24-10-2009 10:25
Vi kender Peter Molyneux fra spil som Black & White og Fable, og han er ofte ude og kommentere forskellige ting der har med spil og dens forunderlige verden at gøre.
Nu har Molyneux taget et kig tilbage på de sidste 20 år, og fundet de fem spil han mener har været de mest revolutionerende:
• Dune 2: Spillet der tog spillerne væk fra "nap-spilleri" til noget mere intellektuelt.
• Super Mario 64: Den ægte forfader til spil som GTA IV, med muligheden for fri bevægelse i en åben verden.
• Tomb Raider: Spillet der havde en ikonisk heltinde, i stedet for et muskelbundt af en mand.
• Halo: Titlen der bragte FPS til konsollerne.
• World of Warcraft: Brugen af "gulerod på en pind", der fik spillere til at blive ved med at spille.
På listen er halvdelen (Tomb Raider kom både til computer og konsol) konsolspil, og halvdelen computerspil. Samtidig er der kun ét Nintendospil på listen. Er det også sådan det er i dag, når man snakker om gode (og revolutionerende) spil?
#1 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
25-10-2009 23:08
M60, jeg læste bare et andet sted fra uafhængig folk, af der ikke var så mange, men ok, ellers kommer vi bare ud i det "de siger det, vi siger noget andet" debat.#2 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
24-10-2009 12:38
Synes det lyder rimelig fair. Synes dog også at spil som wiisports og wiifit er revolutionerende, men kan selvfølgelig ikke komme på listen endnu. Hvis motion control viser sig at være fremtiden (hvilket det højst sandsynligt gør) burde de kraftigt kandidere til en eventuel ny liste om 10 år#3 - Kristian Mols
Level: ()
24-10-2009 14:05
Hallo... Legend of Zelda... Første spil ever med hmm... nåh ja SAVE FUNKTION!!!#4 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
24-10-2009 16:05
WoW var ikke de føreste med "gulerod på en pind", det er en grundregel i alle mmo, også dem før WoW. Det WoW højst har gjort er af få mmo ud til masserne i EU/USA.#5 - Grauling
Level: 23 (Skree)
24-10-2009 20:15
Forstår heller ikke HALO hvad med GoldenEye 007 til N64?#6 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
24-10-2009 20:54
Halo definerer FPS genren på konsoller, og grundlagde det marked der er på dem idag. Goldeneye var udemærket, men havde ikke nær samme effekt som Halo.#7 - Excel
Level: 3 (Koopa-Troopa)
25-10-2009 01:06
Prøv at nævn andre i så stor stil som WoW, MegaGame.#9 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
25-10-2009 02:05
Ifølge nyheden her siger han jo heller ikke at WoW var det første spil med den effekt. Men eftersom WoW har langt flere månedlige betalere end noget andet MMO nogensinde, må det jo have gjort noget, som hverken ældre eller nyere MMO'er har formået.#10 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
25-10-2009 17:06
Han siger "helping pioneer" gulerod metoden, og det gjore de ikke, de bruge dem metode som andre har lavet, som alle andre ting ved wow da det udkom, var det ikke noget de selv hade fundet på.#11 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
25-10-2009 17:26
Lad være med at rette på folk når du ikke har ret.#12 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
25-10-2009 19:02
Megagame: Se på antallet af FPS titler udgivet på konsoller før Halo, og så efter Halo. Sammenlign derefter med samtlige salgstal for Halo franchiset.#13 - odensen
Level: 11 (Octorok)
26-10-2009 12:02
Det var dog en helt lygegyldig ting at komme med...#14 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
26-10-2009 22:14
odensen. Det er ikke valget af spil på hans liste som det er helt galt med, det er hans begrundelse for de er på den er er tosset.